В истински празник на българския инженерен талант на тема енергийна ефективност и устойчив транспорт се превърна официалното представяне на автомобилите на българските студенти и ученици в Shell Eco-marathon 2013. Зам. министърът на образованието, младежта и науката г-жа Петя Евтимова приветства отборите и изрази подкрепата на министерството за инициативата. Завършените автомобили са кулминацията на усилената работа на трите отбора в търсене на иновативни решения за интелигентна мобилност. През май предстои състезанието в Ротердам, където младите инженери на България ще премерят сили с цяла Европа.
Колата на младите инженери от ТУ - София, класирали се втори миналата година, се казва Еко 2, тежи 90 кг, дълга е 3 м, задвижва се от водородна горивна клетка и развива скорост до 40 км/ ч. Шасито на автомобила е изработено от дуралуминий, а купето е от стъклопласт. Отборът на ТУ - София, който участва в надпреварата за шеста поредна година, очаква да измине поне 80 км с 1 кВтч електроенергия.
Студентите от ТУ - Варна, които ще участват в надпреварата за пета поредна година, са не по-малко амбицирани. За първи път те разработиха автомобил със зареждаща се в електрическата мрежа батерия (plug-in) в категория „Градски тип“. По думите на техния капитан Георги Митев автомобилът на отбора – Квази – захранван с енергия от електрическата мрежа, с тегло 95 кг, дължина 2.22 м и максимална скорост 60 км/ ч, ще може да измине 190 км с 1 кВтч електроенергия. Рамата на автомобила е изработена от алуминий, а купето - от вералит. Не по-малко целеустремен е и отборът на най-младите участници тази година – учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм „Н. Вапцаров” - гр. Чепеларе, които едва преминават възрастовата граница от 16 г. за участие в Shell Eco-marathon. Участието в това състезание вече е успех за тях. „Надяваме да постигнем и достойно класиране“, коментира капитанът и ръководител на отбора Тодор Михайлов. Електромобилът на учениците е прототип с plug-in батерия и соларен панел. Колата на име STORM е дълга 2,50 м, тежи само 40 кг и има капацитет да измине 400 км с 1 кВтч енергия. Тя развива скорост до 52 км/ч. Носещата конструкция на STORM е изработена от алуминий и стомана, а купето - от фибростъкло. Аеродинамичната форма на купето е един от основните елементи, върху които трите отбора са концентрирали усилията си с оглед постигане на целите за икономичност на това състезание.За да подкрепят отборите от Варна и Чепеларе, в събитието се включиха съответно младият български актьор Димо Алексиев и олимпийският шампион по биатлон Екатерина Дафовска. Тази година те са ментори на младите състезатели, като целта е да ги мотивират, амбицират и да им вдъхват кураж.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!